30 Eylül 2009 Çarşamba

Önemli bunlar önemli!!!

Algılamadığım birşey varsa o da patatestir. Süper sebze çok seviyorum ama algılayamıyorum.Piştimi pişmedimi hiç anlayamıyorum;
Haşlandımı haşlanmadımı anlayamıyorum;
sıcak mı soğuk mu anlayamıyorum;

Kendi içinde ilginç bir gizemi var patatesin. Diğer sebzeler gibi değil içine kapanık sebze patates. Soğanla olan ilişkileri de ilginç mesela. Patates-soğan. Patates tek başına anılması gereken bir sebze bence. Ona gereken değeri vermiyoruz. Hemen patates-soğan. Pazarcılar da ona gereken değeri vermiyor. Pazarcı vermesse halk ne yapsın. Ekmek paran senin. Patates alınca hemen soğan da ister misin diye soruyor. Oldumu pazarcı abi yıktın gene patatesleri. Patates önemli bak gereken önemi verin.

Kuru kasülye üstü pilav yiyen adam tanıdım ben birde. Azdır bu şansı yakalayan insan. Açıklamasıda vardı bu arkadaşın ve oldukça mantıklıydı bu konuya onunla dalga geçmek için girmedim. Hep yapılan pilavın üstüne kuru fasülye koyma durumundakuru fasülyenin suyu pilavın içine karışıyor gidiyor. Tam tersini yapıca dipte kalıyor gene yandan yandan ona da ulaşabiliyorsun. Önemli kuru fasülyenin suyu. Ekmek banarken iyi ama pilav gelince hemen satıyoruz.Ona da gereken önemi verelim.

Hiç yorum yok: