1 Şubat 2010 Pazartesi

modern öğrenciliğe isyan


dün konuştuk da bir arkadaşımız boğaziçi üniversitesinde okumakta, diyor ki mezun olana kadar 1000 tane staj yapmam lazım ki çok iyi bir işte çalışayım. ne kadar saçma bir düşüncedir bu? alabora oldum yani.

lisede de o zaman okuldan çıktığımızda bizi fırına, simitçi yanına, kasapa falan verselerdi. olur muydu öyle. olmazdı yok efendim benim şöyle okulum böyle dershanem var falan. ama üniversitede okumaya başlayınca ne kadar da cool gözüktü değil mi uluslar arası bir şirkette staj yapmak. ne kadar da saçma.

şimdi üniversitedeyken çalışan ilk öğrenciyle yapılan röportajı size yaıyorum:
röportör: nasıl karar verdin yavrum?
mal: hedeflerim arasında ceo olmak, falan var ne kadar erken başlasam o kadar iyi dedim.
r: işte biz de geçen acayip takıldık var ya geçen arkadaş yurtdışına gitmişti freeshop tan 2 şişe jack getirmiş, biz de ondan önce 4 er bira içtik nası sarroşuz bilio musn? sana böle bişe oldu mu yavrum.
m: o gün sınavım olduğu için okuldan geç çıktım ve part-time çalıştığım uluslar arası şirkette gece geç vakitlere kadar çalıştım.

sonra bu insan iki senenin sonunda 5.000 TL kazanınca karşı cins bu kardeşe ilgi duydu. sonra diğerleri baktı ki çok iyi oluyomuş böyle falan derken. o onun antenini yakaladığı gibi arka bacaklarından bir tutmuş. kavga gürültü falan.

Hiç yorum yok: