15 Temmuz 2010 Perşembe

anayasanın 1. maddesi

efendim madem bir ülke kurmaya yeltenmiş bulunduk bu ülkenin anayasası da olması lazım. bir ülkenin anayasasının da ilk maddesi o ülkenin yönetim biçimini bildiren bir ifadedir. Bu çerçevede bizim ülkenin de tabi ki bir yönetim şeklinin belirtilmesi lazımdır. Yönetim biçimi aşağıda yazacağım yeri geldiğinde karmaşık yeri geldiğinde mantıksız cümleler gibidir.

Günümüzde gördüğümüz gibi cumhuriyet ve demokrasi kavramları kendini tüketmiş ve içinden çıkılmaz bir hal almıştır. Örneğin ben başımdaki devlet başkanını hiç sevmezken bazı kesimler bu başkanı gayet çok sevmektedir. Bu sadece en genel kavram olarak ortaya çıkarken yasalarda da bu durumlar kendini sıra sıra göstermekte gecikmezler.

Ülkelerin yönetim biçimleri nasıl olmalıdır peki. Gerçekten yönetmeye ihtiyaç var mı ki? Yani nasıl gerçekleşmekte ki bu işler?

Aslında kimsenin yönetilmeye ihtiyacı yoktur bana kalsa. herkes kendine ve arkadaşlarına(arkadaş derken etrafındaki insanlar topluluğu olarak) yetecek kadar üretmelidir. Ki bu üretim dediğim şekilde gerçekleşirse ne yazık ki benim okuduğum okulun hiçbir önemi kalmamaktadır. Çünkü ben sürekli "rekabet avantajı yaratmak" ile ilgili problemlerle önümdeki 30 seneyi geçirmeyi düşünmekteyim.

Neyse ülkemize dönersek; bizde hiçbir karar oybirliği olmadan onaylanmayacak efendim. Çünkü en iyi yönetim biçimi dediğimiz yönetim biçimi olan cumhuriyette bile azınlık insanlar olmaktadır. Halbuki her zaman bir orta yol vardır. belki siz o orta yolun bulunmasına küçük bir etkide bulunabilirsiniz ama o orta yol herkesi mutlu etmelidir. siz de mutlu olmalısınızdır.

Oybirliği anayasamızın ilk maddesidir. hayırlı uğurlu aslanlı kaplanlı olsun. hadi bakalım.

Hiç yorum yok: