18 Temmuz 2013 Perşembe

ÇAYIROVA AYRAN İNCELEMESİ



                                  ÇAYIROVA AYRAN NEDEN LOGO DEĞİŞİKLİĞİNE GİTTİ?

Globalleşen dünya ve çayırova ayran hayatım boyunca takip ettiğim en büyük iki yetenektir. Özellikle globalleşen dünya. Çayırova ayranın hayatımda ki yeri ise bambaşkadır. Günde en az 1 adet tüketirim. Günde en çok 3 tane tüketirim. 3 tükettiğim günde eğer yanımda biri varsa ona "Ayran?" diye sorar içmek istemezse "Bak dökücem iç işte biraz" diye ısrar ederim. Baktım ona da gelmedi bardağa koyar belki gece içerim belki içmem. Öbür güne kalırsa garanti içmem. Dökerim.

Son günlerde ise çayırova ayran biz tüketicilerine sormadan büyük bir değişikliğe gitti. Logosunu değiştirdi. Peki kime sordu? Kimden onay aldı? Ayran lan bu boru mu? O tüm ferahlığı veren MAVİ fona ne olduda değişiklik yapma kafasına girdiniz? Neden dandik YEŞİL?

Moralim çok bozuk.

Şimdi sizlere eğlenceli partilerde enerji drink içen, en heyecanlı günlerini fuarda güneş sahnesinin yakınlarında geçirmiş, sörf tahtası gibi dümdüz düşünebilen bir adamın yani nacizane şahsımın gözünden MAVİ FONLU ÇAYIROVA AYRANINI anlatacağım.

Mavi fonlu çayırova ayranı ferahtır. Mavi fonlu çayırova ayranının soğuk olanına (en az 2 saat beklemiş) dolabın içindeyken baktığınızda göreceğiniz tek şey huzurdur sayın meraklı. Klimasız Karadeniz Pidecisinde gördüğünüz o büyük/küçük serin mi serin çayırova ayranından başka hangi içecek söndürebilir bir liralık pidenin verdiği mide yangınını? Peki ya tavuk dönerin hemen yanında kesici adam olduğunuzu düşünün bir an için. O dolaba baktığınızda (Allah'ın adını verdim bak) gözünüze ilk çarpan kola değil mi? eet kola. Peki ikinci çarpan ne? Fanta dediğinizi duyar gibiyim ama yanlış. İkincisi ÇAYIROVA AYRANDIR. O döner kesicisini rahatlatacak olan tek inanın bana sevgililer yine ÇAYIROVA AYRAN olacaktır.

Peki YEŞİL fonun ne zararı var?

Siz hiç hem yeşil olup hem çok tüketilen bi şey biliyor musunuz globalleşen dünyada? Bilmiosnuuz nerden bileceksin. Salata marul anlatma bana drogom. Bugün bizim insana karsberg nası çok tercih edilmiyorsa işte ÇAYIROVA AYRANIN başına gelecek olan şeyde tıpa tıp aynısıdır. Ben arkadaşlar, o çirkin çayırovaya baktıkça gördüğüm tek şey logoda ki inek ve onun gibi birçok ineğin memeleri ve o memelerden sıkılan sütün üzerinde ki yağ + mayalama evresi vs. Ben tüm yapım aşamasını görmek zorunda mıyım bi ayranın? Banane ineğinden memesinden. İinanır mısınız o sıcakta içeride (ahır) tutulan ineklerin girdiği tüm sıcaklık tripleri dahil, o ahıra giren adamın/kadının nefes güçlüğüne kadar herşeyi yaşıyorum. Resmen ÇAYIROVA AYRAN içemez oldum. Tavuk dönerci kızdan o ayranı isteyemez duruma geldim kalessi. Kendimi ferahlatacak içeceğin kola olmadığını öğrenerek yaşadım ben bu hayatı. Ülkem kazansın istedim, Siyonistler değil!!! Köyde ki ağaç altı ferahlığına dönüşmek istedim, koşmak istedim gölgede, uyumak istedim çift kişilik serin serin esen bi yatakta. Sen bize ne yaptın!!! ...

...

...

Bi ülkem olursa üyelik için el ayak fotokopisi istemeye karar verdim. nüfus cüdanıyla falan uraşamayız biz. Çünkü insanın eli ayağı güzel olmalı ülkeye girerken. Sonra bi bakıyoruz saçma saçma eller saçma saçma ayaklar. Şimdi düşün biz ülkece hiç bakmamışız kimsenin eline ayağına adam tutup gidio öyle ya hava sıcak falan yüzecek illa. Tutup gidio plaja. Bi bakıosun aman tanrım o da ne? Ayak diye taşıdığı şey aslında heryerinde bıçaklar olan bir acaip tahtamsı. Tırnaklar yampiri yumpiri. Eller desen damarlı tıknaz ve güç içinde kalmış heryeri. Saçmalık. En güzeli siz bi el ayak fotokopinizi getirin arkadaşlar bakarlar. Eli ayağı düzgün olanın kalbi de düzgün olur, içi de dışı gibi deriz arkasından. "İçi dışı bir" deniyor son günlerde. çaks.


Hiç yorum yok: