1 Eylül 2009 Salı

HOFF


Tembellik Hakkı diye bi kitap okumuştum. Abimiz kitabı taa 1900 lerin başında yazmış. Makineler o zaman yeni tabi. Demiş ki makineleri bulduk çok güzel, madem makine(a)le(a)r bizim yapabildiğimiz işleri yapabiliyor. E o zaman biz az çalışalım. Ne güzel demiş. Hatta demiş ki devlet korusun bizim bu hakkımızı. Olsun yani. Bence de olsun.

Şimdi diyebilirsiniz ki oldu Kamilim sen otur otur konuş tabi sene 1900 ler sen bak keyfine. Ama öyle değil Kamil(yazar- paul lafargue) ööle boş beleş de bi adam diil. okumuş etmiş. Doktor olmuş aferin. Bi de Marx bu adama kızını vermiş. Yani koca Marx demiş Kamilcim al eti senin kemiği benim. Marx`ı hala konuşup tartışanlar var. Ben tartışamam okumadım etmedim. O benim mallığım. Ama okuyamıyorum çünkü yeterli vaktim yok.

Yine diyebilirsiniz ki Kamil( bu sefer Kamil benim) sen okuma etme abilerden biri kızını vermiş diye adama hak ver, zaten dooru düzgün bişe de okumamışsın ne biliceksin. Bilirim ben. Hep bildim, okumasam bile kafama göre olanı savunmaya çalıştım (hep çalışma düzeyinde somut bi işlev yok yani determination en fazla 3).

Neyse, Kamil doğru yazmış ama ben size söyliyim. Sene oldu 2009 Kamilim yazmış kitabı 20. yy başında, makinalar acayip gelişti uçanı bile var (bindim). E bizim daha az çalışmamız lazım değil mi? Bi de Kamil abi demiş ki herkes 2-3 saat çalışsın ama herkes çalışsın. Ne enflasyon ne dert ne tasa ne işsiz. Mis! Doğru diyo yani. Ne biliim bizim okuldan 150 kişi mezun olsa en az yarısı benim kadar bişeler biliodur. Yani ortalamayım aslında onu demek istedim. Benimle aynı işi yapabilecek en az 75 kişi var. Bissürü okul falan filan. Biz bu işi yaparız. Ama olmaz.

8 saat çalışmak çok mu diyebilirsiniz. O sizin fikriniz. 8-5 bucuk mesela arada da öğlen yemeği var falan. 8`de işte olmak için 7`de kalkmak lazım. 5 buçukta çıktığında da 6`da evde oluyosun. Nooldu abisi? Nooldu? 7 `den 18`e 11 saat etti. Yemek falan. Yorgunluk. Olmadı be hafız. Ben 5 saat çalışiim ama 5 saat aralıksız çalışiim çok ii olur ya.

Kitabı okumak isteyen varsa alsın benden. Evde duruyo. Kısa bi kitap 2 saate en fazla biter. En iyi kitap seçiyorum. Bi de anektot veriim Kamil abi demiş ki ben 59 yaşında da ben bu saatten sonra işe yaramam, kendimi öle beyni zarar görmüş vücudu hasar görmüş olarak çekemem öldürmüş kendini. Garip bi adam işte.

Kamil notu: Neden Kamil diyorum? Sabahtan beri kafamda " He Kamil dirildi de içicekmiş hepsini" kalıbı yaşamakta.

Hiç yorum yok: