6 Kasım 2011 Pazar

kurban bayramı


bayramfestivalgenel


http://www.dragomanos.com/bul/bayram


Gördüğünüz gibi bayramın ingilizcesi yukarıda. Festival, yani. Soruyorum kurban bayramı nasıl festival? kanlı festival mi olur? kan yani. vahşet. çocuklar için tehlikeli bi kere. bi de ben izlemedim hiç de kurban kesilirken, onu izleyip anlatan çocuklar olurdu, vay efendim koyun şöyle bağarmış çağarmış. olucak iş diil.

Festival denince benim aklıma Rio gelir, oktoberfest gelir, glastonbury gelir bir de woodstock var. böyle işlerle gelin bana. sen 1400 sene öncenin festivalini kutlamaya devam edersen sonuç bu olur. Ama yarın bir gün bizim gibilere de oktoberfest i resmi tatil yaparlarsa görürsünüz.

Sonuç olarak kurban kesmeyin. yani bayram diye kesmeyin. yoksa et yemem diye birşey yok. ama bayram diye olacak iş diil. Haa bana dini hikayelerle gelenler olacaktır var efendim tepeden inmiş koyun da oğlunu kesiomuş falan, sen bu adamlara evrimi anlatırsın derler ki e o zaman maymunlar neden insan olmuyo? ya sen ne biçim adamsın çocuk tepeden koyun indiğine inanacak kadar geniş bir hayal gücün var çöllerde bulunan ayaklı balina fosilleri senin için hayal ürünü geliyo. apçı mısın tinerci misin bilemedim. Kızdım şimdi. gözüm görmesin seni.

Hiç yorum yok: