25 Kasım 2010 Perşembe

Hımmm

Ntvmsnbc`de israil`li bi yazarla konuşmuşlar bu benim onun üstünde değişiklik yapmış halim:

.şşak geçmenin her zaman zayıfın silahı olduğunu düşünüyorum. Eğer güçlüyseniz .şşak geçmeye ihtiyacınız yok. Her zaman ölümle, patronlarımızla ilgili .şşak geçmem de bundan. Eğer bir şeyi değiştiremiyorsam, sakin olabilmek, akıl sağlığınızı korumak için yapabileceğim tek şey onunla ilgili .şşak geçmektir. Ben sadece değiştiremeyeceğim acı veren şeylerle ilgili .şşak geçiorum, onlarla ilgili yazıyorum. Eğer değiştirebilseydim hikaye yazmaya ihtiyaç duymazdım, sadece değiştirirdim.

Bu da gerçek hali, çok değiştirmedim. İşte bu sebepten o adam sanatçı olmuş ben olamıyorello:

Soru: Sistemle her zaman bir probleminiz olduğunu söylüyorsunuz. Öykülerinizin bir çoğunda da mizahi ve absürd ögeler bulmak mümkün...
Cevap: Mizahın her zaman zayıfın silahı olduğunu düşünüyorum. Eğer güçlüyseniz mizaha ihtiyacınız yok. Her zaman ölümle, patronlarımızla ilgili şaka yapmamız da bundan. Eğer bir şeyi değiştiremiyorsanız, sakin olabilmek, akıl sağlığınızı korumak için yapabileceğiniz tek şey onunla ilgili şaka yapmaktır. Ben sadece değiştiremeyeceğim acı veren şeylerle ilgili şaka yapıyorum, onlarla ilgili yazıyorum. Eğer değiştirebilseydim hikaye yazmaya ihtiyaç duymazdım, sadece değiştirirdim.

Adamın adı da Etgar Keret`miş merak eden bakabilir gayet. Röportajın gerisini okumadım bile, sadece bu sorunun cevabını okudum, iyi geldi burda da paylaşiim dedim. seversiniz sevmezsiniz o beni bağlamayan durumların başında.

bu da haber linki:
http://www.ntvmsnbc.com/id/25153167/

Hiç yorum yok: